دسته
پیوندها
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 387694
تعداد نوشته ها : 1213
تعداد نظرات : 8
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
آرامش و اطمینان قلبی خاصی که حضرت امام داشت ، آن هم در لحظات حساس انقلاب و حتی زمانی که تهدیدات متوجه شخص ایشان بود ، علاوه بر نمایاندن عظمت روحی امام ، یکی از عناصر قابل توجه در روحیه بخشیدن به رزمندگان بود . مضاف بر این آرامش ستودنی ، امام دیدگاهی ارزشمند هم در زمینه جنگ و جهاد داشت که خود آن هم در واقع ، برداشتی کاملا درست از اسلام و مسئله پیروزی در جهاد و دفاع است . این دیدگاه را در پیامی از حضرت امام خطاب به رزمندگان اسلام می بینیم : « مهم ، انجام وظیفه برای اسلام است .شما که در حد توان خود تلاش می کنید ، در حقیقت پیروزید. چون درراه اسلام ودر دفاع از اسلام می جنگید ، در هرحال پیروز
آن ها غافل گیرانه به ما هجوم آوردند و از دریا و زمین و هوا به ما حمله کردند و مقدار زیادی از کشور ما را تصرف نمودند و به خرابی و قتل و غارت شهرهای ما و ملت مظلوم ما پرداختند که این نیز از اسباب بزرگ برای رعب و وحشت ما و آرامش و سکون برای مهاجمین به کشور ما بود. آیا آن چه خداوند تعالی می فرماید: «وَقَدَفَ فی قُلوُبِهِمُ الرُّعبَ فَریقاً تَقتُلُونَ وَ تَاسِروُنَ فَریقا» مصداق ظاهرش در فتح مبین متحقق نیست؟ آیا آیه «هوالذی انزل اسکینه فی قلوب المومنین» مصداق ظاهرش رزمندگان این جبهه نیست؟ مگر آن چه در صدر اسلام واقع شد و موجب فتح لشکر اسلام گردید جز این ها بود؟ آیا در ظرف یک
پیروزی انقلابیون مسلمان در جریان فتح خرمشهر حاصل فرماندهی هوشمند و مقتدرانه رهبری انقلاب اسلامی بود. این رهبری و فرماندهی نه تنها در تغییر و تحول سیاسی و اجتماعی در جامعه ایران ستم‏زده به کارآمدترین شکل، به نتیجه رسید، بلکه مهم ترین موفقیت ایشان تحول معنوی و روحی ایجاد شده در جوانان و مردم ایران بوده است که با این تحول روحی جامعه ایران، به جامعه جدیدی در نظام بین‏المللی و خاورمیانه تبدیل شد و ملّت ایران به رغم یکصد و پنجاه سال سرخوردگی از شکست‏های متعدد نظامی تجزیه و حقارت سیاسی وادادگی فرهنگی در برابر بیگانگان، به کانون مقاومت نظامی و زایش فرهنگ پایداری و بازسازی معنوی و تبدیل مبا
1- تکلیف بر گسترش نهضت مستضعف در مقابل مستکبر ما امیدواریم ، ما امید آن داریم که همه اقشار ملت های مستضعف به هم بپیوندند. ما از خدای تبارک و تعالی می خواهیم که مسلمین در تمام اقشار عالم بیدار شوند. مسلمین از تفرقه ، از اختلاف دست بردارند . من امیدوارم که شما جوانان پاکستانی که به دیدار من آمدید و هم پیوستگی خود را با نهضت ما اعلام داشتید . همه موفق و سالم باشید . باید این نهضت در تمام عالم ، نهضت مستضعف در مقابل مستکبر در تمام عالم گسترده شود، ایران مبدا و نقطه اول و الگو برای همه ملت های مستضعف ، ملت های مستضعف ببینند که ایران با دست خالی و با قدرت ایمان و با وحدت کلمه تمسک به اسلام در مقابل
    این جنگ از دیدگاه عرفانی و معنوی حضرت امام، برای ملتی که به تازگی از استبداد رژیم شاهنشاهی رهایی یافته بود، یک “امتحان الهی” قلمداد شد. هجوم وحشیانه و گسترده رژیم بعث عراق در آخرین روز شهریور 1359، حادثه ای بزرگ را در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رساند که سرانجام به خلق حماسه ای جاودان و حیرت انگیز در تاریخ سرزمین ایران انجامید. این جنگ از دیدگاه عرفانی و معنوی حضرت امام، برای ملتی که به تازگی از استبداد رژیم شاهنشاهی رهایی یافته بود، یک “امتحان الهی” قلمداد شد.   “جنگ هم یک مساله‌ای بود که انسان خیال می‌کرد بسیار مهم است، لکن معلو
پیش فرض مقاله پیشرو این است که حضرت امام از جهت تئوری و عمل از پیشتازان فرهنگ جهاد و شهادت می باشد.این مقاله در پی بررسی مبانی جهان شناسی،انسان شناسی،فقهی جهاد وشهادت در اندیشه امام از یک سو،تاثیر آن در همبستگی و نشاط اجتماعی از سوی دیگر و غایت آن از سوی سوم می باشد. و به.جهان شناسی فرهنگ جهاد، توحیدی» ازاوئی و سوی اوئی« است. مجاهد در سفرچهارم از مراحل سلوک الی الله است، با انجام تکلیف اجتماعی و تاریخی راه بازگشت بشر به سوی خدا را باز می کند. فرهنگ جهاد ،از نظر هستی شناختی صعود الی الله ،سیر راه از ملک به ملکوت از نظر طبیعت به مقام قرب و نیل به »عند ربهم یرزقون « است ،ا
همچنین ایشان همه روز به مناسبت های مختلف به تکریم و تعظیم شهدا و اسراء و مفقودین و خانواده های آنها می پرداختند رزمندگان را ستایش می کردند و می فرمودند: «من وقتی که فکر میکنم جوان های ما که در جبهه ها اینطور زحمت می کشند خجالت می کشم که چرا اینجا نشسته ام». ای نمونه ای از جملاتی است که باعث می شد جان برکفان بسیج با ایمان به مراد خویش به حضور قدرتمند خود در جبهه ها ادامه دهند و در زمانیکه همه دنیا دنبال این بودند که آتش بس را بر ایران تحمیل کنند به پیروزی های چشمگیری دست یافتند. حضرت امام پیش از آنکه پتانسیل دوباره ای را که به جبهه ها داده بودند به حرکت درآورند هرگونه صلح بدون در نظ
گردانندگان سیاست آمریکا یا به قول سی.رایت میلز همان برگزیدگان قدرت آن کشور که عمدتا صهیونیست هستند پیش از آنکه به منافع حکومت آمریکا درجنگ ایران و عراق فکر کنند با توجه به تأثیر مثبت این منازعه بر حیات سیاسی نامشروع رژیم صهیونیستی آتش آنرا بر افروخته و گرم نگه می داشتند. اسحاق شامیر در همان سال ها گفته بود. این جنگ باید ادامه پیدا کند زیرا ادامه آن به طولانی تر شدن عمر اسرائیل کمک می کند». این اظهارات صریح و بی شرمانه مؤید تحلیل ایران بود که علت جنگ را ترس از به خطر افتادن منافع اسرائیل در منطقه پس از سقوط حکومت پهلوی می دانست . تمام تلاش آمریکا این بود که جنگ را در حالتی بینابین نگه دا
وقتی امام خمینی (ره) در مقام فرماندهی کل قوا بر لزوم شکسته شدن حصر آبادان تأکید کردند ماشین پیشروی ایران در مسیر بازپس گیری مناطق اشغالی شروع به حرکت کرد. پس از عملیات ثامن الائمه که به محاصره آبادان پایان داد در عملیات طریق القدس رزمندگان اسلام بستان را آزاد کردند. دهلاویه ، غرب شوش و دزفول در عملیات بزرگ فتح المبین آزاد شد و در نقطه اوج پیروزی ها در عملیات بیت المقدس خرمشهر نیز آزاد گشت. همه این عملیات ها به صورت مشترک و هماهنگ میان نیروهای ارتش و سپاه اعم از زمینی و هوایی اجرا می شد.... این مقاله با نگاهی مستند و مستدل به دوران دفاع مقدس سعی در بررسی مساله جنگ و صلح از دیدگاه امام خمینی در
      تفاوت جنگ ما با دیگرانتقدس دفاع مقدس مدیون هدایت آن پیر و مرادی است که در تمام حیات خویش جز به رای خداوند نیندیشید. کلام نورانی او دیروز، امروز و فردا راهنمای جویندگان حقیقت بوده، هست وخواهد بود.دشمن های ما می خواهند برای دنیا بزنند، شما برای خدا می خواهید جنگ بکنید، یا نهضت تان برای خدا بوده است، آن ها برای دنیا بوده، این دو تا فرق دارند. فرق بین این دو تا خیلی زیاد است که یک دسته ای برای خدا قیام کنند، یک دسته ای برای دنیا. آن که برای دنیاست تا ببیند شاید دنیایش متزلزل می شود، فرار می کند. آن که برای خداست، تا آخر هم فرار نمی کند.* بیانات امام در جمع دانش آموزان نهاون
X